"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום רביעי, 26 באוגוסט 2009

שורשי חיות (חלק ב')

שורש שיני האריה (דנדליון) Lion's tooth
היום יום ההולדת שלי (בתאריך העברי אני בת 30). החלטתי הבוקר לאסוף במרץ את השורשים והעלים של צמח הדנדליון Dandelion שגדל פרא בחצר של אליס. אליס לא אוהבת את הדנדליון בגינה שלה. צמח זה נחשב כ"עשב רע" ברחבי אמריקה, אולם ברפואה המסורתית יש לו מקום של כבוד (כמו "עשבים רעים" אחרים...כסרפד). שם הצמח בצרפתית Dent de lion על צורתם המשוננת של העלים, שמזכירה שיני אריה וצבע וצורת הפרחים מזכירים את הסביון הארצישראלי. מסתבר, כי הדנדליון צומח גם בארץ ונקרא בעברית "שינן עב-שורש" או שן ארי. הדנדליון נפוץ גם באירופה ובהודו ניתן למצוא אותו אף בהרי ההימלאיה.

דנדליון קנדי (למעלה) וישראלי (ממול)








הדנדליון עשיר בוויטאמינים B, A קומפלקס, C ו-D וכן במינראלים ברזל, אשלגן ואבץ, מה שהופך אותו לצמח אידיאלי לסלט. הכנתי לי מספר פעמים סלט מעלי דנדליון, אבל הטעם היה קצת מריר...מה שמזכיר כי צבע הפרחים הצהוב והטעם המריר של העלים מהווים על פי "תורת החתימות" (פרצלסוס ממאה ה-15 טען, כי צורה, צבע,בית גידול או כל היבט אחר של הצמח מעידים על תכונותיו הרפואיות) תרופה מושלמת לטיפול וניקוי הכבד וכיס המרה (צהוב הוא הצבע שמשוייך לכבד ומרירות מאופיינת לנוזל המרה). ואכן, אחד השימושים העיקריים של הצמח הוא לניקוי רעלנים ולטיפול במחלות כבד.












אינדיאנים משבט הקרי אוכלים את העלים (כמו הדוב שמאוד אוהב דנדליון...) או משתמשים בהם כחליטה לנקות את הדם ולטפל במיקרים של אנמיה, צהבת, עצבנות (הכבד מסמל את מאגר הכעס הפנימי) ואקזמה. האינדיאנים אוספים את השורש בסתיו, מייבשים אותו ויוצרים ממנו משחה לטיפול באקזמה. בשבטים אחרים משתמשים בדנדליון גם לטיפול בצרבת ובמחלות כליות. מחקרים מדעיים מראים, כי עלי הדנדליון משמשים כמשתן טבעי (ויעיל יותר מצמחים אחרים כי הוא עשיר באשלגן) ומשתמשים בו להפרשת מים ומלחים מהכליות. השורש משמש לשיפור התיאבון והסדרת פעילות הקיבה (כעצירות: השורש נחשב כמשלשל עדין), הוא משפר את התפקוד של החיידקים הטבעיים במערכת העיכול ועוזר בתפקוד התקין של הכבד וכיס המרה. בנוסף גילו, כי הדנדליון מאזן את רמת הסוכר ומוריד את רמת הכולסטרול והטריגליצרידים בדם.

מסתבר ששורש הדנדליון מחזק גם את מערכת החיסון של הגוף. במאמר שכותב ג'ורג מארה"ב, בן 80, חולה סרטן לשעבר, הוא מספר כיצד הוא נרפא לחלוטין מסרטן הערמונית, על ידי שימוש בשורש הדנדליון במשך כחצי שנה. ג'ורג: "מערכת החיסון שולטת על תאי הסרטן שבגוף וכל עוד מערכת החיסון חזקה, לא קיימת בעיה של סרטן, אולם כשמערכת החיסון נחלשת, היא מאבדת שליטה על תאי הסרטן והם מתחילים לאכול את התאים החיים של הגוף. אבקה של שורש הדנדליון בונה מחדש את הדם ומערכת החיסון. כשמערכת החיסון מתחזקת היא שולטת על תאי הסרטן והגוף מתחיל לבנות את עצמו מחדש". ג'ורג מאמין בריפוי הסרטן באופן טבעי ולא בטיפולים כמותרפיים שהורסים את מערכת החיסון ופוגעים בתאבון. במאמר הוא מדגיש את חשיבות גידול הצמח או איסוף השורשים בטבע, כאשר גם אמא אדמה מהווה מרכיב חשוב בחיזוק מערכת החיסון של גופינו.


תגובה 1: