"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

הר שאסטה: המעיין הקדוש ומעגל הרפואה

לארוחת בוקר אכלנו דייסת שיבולת שועל עם תפוחים. התחלנו את הטיפוס מחדש, כשהפעם נעשה את כל המסלול שתכננו, ונבקר בשלושת המקומות: במעיין הקדוש (The sacred spring), בעץ של גנאשה (Ganesha tree) ובמעגל הרפואה (Medicine wheel). לקחנו עמנו קצת אוכל, ואת השאר השארנו בחניון.

טיפסנו בשלג לגובה של 7,900 פיט (2,408 מטרים). בקצה המסלול ניצב בגאווה ה"מעיין הקדוש". אחד מהמקומות הקדושים ביותר לאינדיאנים. מספרים, כי כאשר הבורא יצר את העולם, הוא לקח את הצללים מתחת לפני האדמה, נפח בהם חיים, וכך יצר את בני האדם. זאת הוא עשה, בדיוק כאן, במעיין הקדוש, על הר שאסטה. כשהגענו למקור נביעת המעיין היא הייתה יבשה לגמריי, אולם הנביעות הקטנות, היו מלאות במים חיים. הקטרתי את ארבעת הרפואות (מרווה, ארז, עשב מתוק וטבק) והודתי על שהגענו בשלום ובברכה למקום המקודש הזה. התפללתי, שימשיכו להגיע לכאן נשמות רוחניות ואנשים טובים, וכן שמקום זה, שהוא כל כך טהור ויפה, יישמר מכל רע, כל עוד האדם פוגע בסביבתו. אח"כ לקחתי חבילת טבק, שקיבלתי מאחת המטופלות שלי, ובחרתי בעץ לא רחוק מהנביעה, בעל שמונה ענפים עבים, שמזכירים חנוכיה עם שבעת קנים ושמש. התפללתי לצידו לאלו שביקשו שאתפלל בשבילם, למורים ולמשפחה שלי, וכן לכל מי שצריך עזרה ולא הזכרתיו. לסיום הדלקתי את הקיניקיניק ובעת שהתפללתי הגיעו לפתע מלא ציפורים ממינים שונים, שהתקבצו על העץ שהתפללתי לצידו. ידעתי שאלו הנשמות שמלוות אותי ושמעו את תפילותיי. שלווה והריגעה פנימית אפפו אותי. ירדתי חזרה לנביעה, בחרתי ממנה אבן, הודתי וברכתי עם טבק את המקום. טד כרע על ברכיו והתפלל. הוא הודה לי על תפילתי ואמר כי אני עוררתי את הנביעה. כך גם אני חשתי, בעוד קרירות עברה מעל לראשי.

המשכנו במסלול חזרה למטה, במורד ההר, לכיוון העץ של גנאשה, שלצידו מעגל הרפואה. טד אומר שמעגל הרפואה קיים כאן 25 שנים. אנשים שלמדו מאינדיאנים בשנות השמונים, הקימו את המעגל, קידשו אותו ואירגנו טקסים וסדנאות במקום.

הגענו למעגל אחרי הליכה ארוכה בשלג. טד סובב את המעגל שלוש פעמים, ועצר באופן אינטואיטיבי. עשיתי כמותו, והרוחות אמרו לי, לעצור בפתח המעגל. טד ראה את מרכז המעגל כלהבת אש. הקטרתי מרווה, טיהרתי עצמי וסובבתי את המעגל עם טבק. התפללתי לשמירת המעגל וניקויו מאנרגיות שליליות ושתשרה כאן הברכה.

כשסיימנו להתפלל הגענו לעץ של גאנשה. שם שוב הקטרתי מרווה, הגשתי טבק לארבעת הכיוונים ונתתי לו תפוח כתשורה.

עקבותיו של ג'ושועה היו בשלג. ניכר שהגיע קרוב, אך הוא החליט לחזור לחניון, וחימם לנו את העדשים לארוחה. העורבים במקום ניקרו לנו את הקופסא עם האורז ואכלו לנו גם את התפוחים. שמחנו על הארוחה החמה, ארזנו במהרה וחזרנו הביתה.