"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שני, 24 באוגוסט 2009

אבקות מרפאות

בביקורה של ג'נט היא הביאה עימה צמחי מרפא: מרוות הסוס Horse sage, מנטת הסוס Horse mint, עלים של ענבי הדוב Bearberry, אורן מתוק Sweet pine, שורש החולדה Rat root ו...שורש הדוב Bear root. ג'נט מחלקת את המחלות לפי הקשר שלהם למערכת העיכול, הנשימה, מערכת החיסון, העצבים והנפש. ג'נט הסתכלה בחצר וראתה צמח בר דומה לילקוט הרועים. ג'נט מסבירה כי היא בד"כ מפוררת את הצמחים לאבקה ליצירת תרופה. את האבקה של עלי ילקוט הרועים נושפים לתוך הנחיריים לעצירת דימומים מהאף ובמקרים של כאבי ראש חזקים (מיגרנות). העלים גם מתאימים לשתייה כחליטה במקרים של דימומים פנימיים (שנראים בצואה ובשתן). התרמיל של ילקוט הרועים הזכיר לי צורה של לב, מה שמראה את הקשר בין מערכת הדם לבין הייעוד של הצמח לריפוי האדם.

צמח רפואי אחר, שנמצא בכל מקום, הוא האכיליאה Yarrow. ג'נט מספרת כי הצמח בעל תכונות אנטיספטיות נפלאות וכי במקרים של חתך או זיהום בעור, לוקחים את הצמח הטרי, מועכים את העלים ושמים ישירות על המקום. חובשים ולאחר יום העור מתרפא (ולהוכחה: אכילס, שעל שמו נקרא הצמח, הכין משחה מהצמח לטיפול בפצעים של הלוחמים שלו). על פי מסורת אינדיאנית משבט הקרו (Crow indians) האכיליאה כתה מתאימה במיוחד לגברים לשמור על בריאותם ולטיפול בבעיות דרכי השתן, כבד, כליות ופרוסטטה. תה האכיליאה הוא גם תרופה נהדרת לטיפול בכאבי בטן, שיעול, הצטננות ושפעת.

ג'נט מספרת, כי גם הצמח ענבי הדוב Bearberry (שכתבתי עליו בפעם קודמת) בעל תכונות ייחודיות לריפוי מחלות עור נגיפיות כמחלת HFMD (מחלת הפה, הידיים והרגליים) שנפוצה אצל ילדים. חולטים את העלים של הבר ברי בתוך מטפחת, ואת המטפחת מניחים על העור הנגוע בפנים ובכל שאר האזורים, והעור מתרפא באופן מיידי. עץ הצפצפה Aspen populus שנפוץ בצפון אמריקה, משמש לטיפול במגוון חוליים, כאשר תה מהקליפה הפנימית מטפל בבעיות לב, כאבי בטן, פקקת עורקים (ATD), ראומטיזם ושפעת. אוספים את הניצנים, שהם קודקודי הצמיחה של העלה (שמפרישים נוזל בדמויי דם) ומתקינים מהם משחה לטיפול במגוון מחלות עור (כהרפס). ג'נט מוסיפה, כי הלענה Wormwood (ה"מרווה" של ווילי) היא צמח מרפא לטיפול בבקטריות על העור ובגוף, ובייחוד לטיפול במחלת הליקובקטר פילורי (HP), מחלה שנגרמת מחיידק שפוגע בקיבה (ואם כבר דיברנו על מחלות קיבה, ג'נט מספרת, הצמח היעיל ביותר לטיפול בחומציות בקיבה הוא החרדל שמוכר גם בארץ). הלענה גם משמשת לטיפול פנימי בתולעי מעיים ובסרטן שנגרם כתוצאה מטפילים (פרזיטים). מומלץ להזהר עם השימוש בלענה, ולהשתמש בכמות מזערית כתה.












ענבי הדוב (מעלה), לענה (משמאל) וניצני הצפצפה (מטה)






האורן המתוק Sweet pine, שהריח שלו מזכיר את הדשא המתוק Sweet grass, הוא צמח עדין כריחו, שהשרף שלו משמש ללעיסה לכאבי בטן ושיניים וכן הוא משמש גם כקטורת. מנטת הסוס Horse mint (שהסוס לא קשור לצמח בשום אופן שידוע לג'נט) מתאימה גם לטיפול בבעיות עיכול ובסרטן. הקטרה של מנטת הסוס עם פנינת עד Pearly everlasting וצמח אחר (שג'נט לא זוכרת את שמו...) מרחיקה רוחות של מתים מבתים רדופים. מרוות הסוס גדלה בר באזור קלגרי ומשמשת גם להגנה. ג'נט אומרת לי למעוך את העלים לשים אותם בתוך כפות ידי ולנשוף עליהם תוך כדי תפילה. אחר כך היא ממליצה לשים את העלים בגרביים להגנה. מעניין, שלמרווה שלנו יש תכונות אנטיספטיות ומומלץ גם לתחוב מספר עלים בגרביים לטיפול בפטריות עור, ואולי גם להגנה...מי יודע. מה שבטוח זה מרחיק ריחות לא נעימים...אי אה!

אורן מתוק (מטה) ופנינת עד (משמאל)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה