"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום חמישי, 22 ביולי 2010

נעלי הבית הצהובות

חיפשתי במשך יומיים שלמים את נעלי הבית הצהובות Yellow lady's slipper. קילומטרים הלכתי ברגל למצוא את פרח הסחלב הנדיר ביופיו, שנראה כמוקאסינים צהובים. לא רק יפייפה, אלא אף ערכו הרפואי בצידו. רבים עוקרים את שורשיו, עד שהפך לנדיר כמעט. תרופה נפלאה למצבי לחץ, דכאון, חרדות, נדודי שינה, אפילפסיה, כאבי ראש, היסטריה, עיוות שרירים וכל סימפטום של מתח נפשי וחולשת עצבים. עמק קננסקיס Kananaskis valley אחת משמורות הטבע היפות. בעברי כחוקרת חיי המין של חיפושיות הקליפה (כן גם הן מכייפות...) גרתי בקננסקיס באתר לחקר הרי הרוקי. מקום כה טהור ועשיר בצמחים ובבעלי חיים, שלראות דב מקרוב זה לא מחזה נדיר. השמועה עשתה לה כנפיים שבאגם סיבלד Sibbald lake ייתכן למצוא את הנעליים האבודות. ווילי וג'נט חששו שאסע ליערות הרחוקים. במזג אוויר סגרירי נכנסתי לתוך מעבה היער סמוך לאגם, להוטה למצוא את הסחלב הקטן למראה. איילה נעצרה מופתעת לראות בת-אדם הולכת לבדה בגשם. ארניקה היה הפרח הצהוב היחידי שמצאתי ביער. הפרחים משמשים אצל האינדיאנים והאירופאים מזה שנים רבות לטיפול אחרי טראומה (תאונה) בחבלות, שטפי דם, סימנים כחולים, כאבי מפרקים ושרירים.











נעלי הבית הצהובות (מימין) וארניקה (משמאל)

אל ייאוש. למחרת, החלטתי להרחיק והפעם עד לאגם אמרלד הקסום Emerald lake, שעל פי שמועה שהגיעה לאוזניי, ייתכן ואמצא שם את הפרח המיוחל. המיית אדם וכולם חיכו איך לא, לחתן ולכלה, לקראת החתונה הבריטית המסורתית. האורחים נחו להם מסביב לאגם בבקתות הצימר היוקרתיות ואני הקפתי לבדי את האגם, ללא פרח או בר. התאכזבתי, הפעם מלבו האכזר של האדם, שהמיר את היופי של הטבע במלאכותי.


אגם אמרלד המדהים

עזבתי עם טיפות הגשם האחרונות אל מחוץ לשמורה, שם מצאתי שלל צמחי מרפא. מרפא-כל Heal-all, שג'נט אוהבת במיוחד. מרפא פצעים ועוצר דימומים פנימיים, דלקות, שלשולים, טחורים ומצבי חום של הכבד. פנינת-עד Pearly everlasting גדלה לידו, וכה דומה בתכונותיה לשכן. כאנטיספטית האינדיאנים משתמשים בה לטיפול בפצעים וחתכים, להרגעת שלשולים, דלקות מעיים וטחורים. איזה שילוב מנצח!




מרפא-כל (מימין) ופנינת-עד (משמאל)







מברשת אינדיאנית Indian paintbrush אדומה וייחודית עם שלושה פרחים על גבעול (בד"כ אחד בלבד) צדה אותי (בתמונה למטה). האינדיאנים משתמשים בה להקטנת זרימת דם הווסת (צבע אדום ב"תורת החתימות" קשור לדם). עם רדת החשכה עצרתי בעיירה ההייפית הקטנטנה Field, והתענגתי על המבורגר צמחוני משובח...יאמי!

2 תגובות:

  1. תמונות מדהימות ביותר! נראה שעברת מסע מאתגר ומעניין, עם אג'נדה ברורה ויפה. החוף המערבי מלא בצמחי מרפא, כמעט כל מקום על המפה מתאים לחיפוש אחר צמחי מרפא ונופים יפים. תודה ששיתפת!

    השבמחק
    תשובות
    1. צליל, אני שמחה שאהבת את המסע והתמונות. המשך המסע, אחרי שנתיים, נכתב כעת לאיטו, בשובי מקנדה ומערב ארה"ב, שם היערות, החופים, הטבע ובעלי החיים שבו אותי בקסמם. מוזמנת לעקוב אחריי :) וגם להסתכל על בלוג חדש עם תמונות ומשפטי חכמה, שנולד היום
      www.olive-wisespirit.blogspot.com.

      מחק