"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

דוב, קורא וצמחי מרפא

שלשום הזמנתי את ווילי לבקר את אליס ואותי. רציתי ללמוד ממנו על צמחי המרפא שהוא משתמש בהם. אליס אמרה כשמזמינים שמאן לביקור הרוח שלו מגיעה לבית והוא בודק אותנו. אליס התרגשה מהביקור הבלתי צפוי והתחלנו לסדר ולנקות את הבית. ווילי הגיע לבוש חגיגי עם מגפי בוקרים...ועם אנרגיה עדינה ושמחה. הגשתי לו במתנה הדס וכתלה חריפה שאספתי באמירים. ווילי הסתכל ואמר: הצמח הזה שאת קוראת לו הדס מזכיר לי את Kinnikinnick. מה זה? שאלתי את ווילי. אליס השיבה במקומו ואמרה כי זהו "בר ברי" Bearberry (ענבי הדוב, בתרגום לעברית) שמאוד מזכיר את ההדס. אליס אמרה שבמקטרת השלום השמאנים מעשנים סוויט גראס ("דשא מתוק"), בר ברי וטבק. סיפרתי לווילי שבחצר של אליס גדל דנדליון (Dandelion) ששמעתי שהדוב מאוד אוהב לאכול והוא משמש לטיפול במחלות כבד. ווילי צחק ואמר שכל מה שהדוב אוכל הוא צמח מרפא...ווילי המשיך ואמר: יש ציפור ששמה Partridge (בעברית "קורא") שאוכלת צמחי מרפא כמו הדוב והיא נחשבת כציפור מרפא (Medicine bird).









דוב שחור שאני כה אוהבת (מימין) וקורא (משמאל)





ומה עם הכתלה החריפה? ווילי טעם ממנה ואמר: זאת מרווה. ואני בחוצפתי אמרתי לווילי שלא יכול להיות שזאת מרווה כי אני מכירה את המרווה כאחרת. ווילי אמר שאנשים נותנים לצמחים את השמות וזוהי בהחלט מרווה. ווילי אומר שיש כ-100 מינים שונים של מרווה בקנדה ואם אני רואה צמח בר שהוא אפור ושעיר זה לבטח צמח מרפא. ניסיתי לאתגר את ווילי. לפני כמה ימים הלכתי לגדות נהר ה- Bow River ומצאתי צמח מרפא אפור, שעיר וריחני ותחושת בטן אמרה לי שזוהי לענה. הטעם שלה היה מר להחריד ונתתי לווילי לטעום ממנה. ווילי אמר לי שוב...גם זאת מרווה! לא יכול להיות...כל צמח מרפא שאביא לו עכשיו שיהיה שעיר, אפור וריחני יהיה מרווה. אני הבנתי שבתפיסה האינדיאנית הרוח של הצמח היא זאת שנותנת לו את שמו, לכן גם הלענה והכתלה נקראות מרווה על פי כוחן הרוחני. ווילי אמר שלא נראה לו שאפשר לעשות מהלענה תה, אולם מה שכן אפשר זה לטהר איתה. האינדיאנים נוהגים לקלוע צמחי מרפא לאגודה (בתמונה: מרווה וכתלה חריפה מהארץ ודשא מתוק מקנדה) ואחרי שהם מתייבשים להדליק את הצמח ולטהר עם העשן את גופם, וכל דבר שהם רוצים לקדש. הלכתי לחדר שלי והגשתי לווילי מתנה נוספת: אגודת ענפי כתלה חריפה קלועה לטיהור. ווילי מאוד התרגש.

ווילי אמר: את צריכה לטייל בהרים (ברוקי הקנדיים שהם מדהימים ביופיים!!!) ואם את בקנמור (Canmore) תבחרי לך מסלול לא מטוייל ותהיי בו. לקראת בניית בקתת ההזעה בחצר שלה אליס צריכה לצום במשך כארבעה ימים. ווילי נתן לה מיקום מדוייק ליד מפלים שם היא תוכל לשהות לבדה בעודה בצום.

אליס סיפרה לווילי, כי הבאתי מישראל קטורת מיוחדת במינה שהיא רוצה להעניק לו במתנה. "לבונה" (Frankincense) היא קטורת אהובה. הריח שלה מכניס אותך באופן אוטומטי למצב מדיטטיבי. נהגו להקטיר אותה בבית המקדש ב"פיטום הקטורת" עם שאר סממני מרפא והיום משתמשים בה לטיהור בכנסיות. ווילי חיפש אבן מתאימה לחמם עליה את הלבונה. כשהקטרנו ווילי אהב את הריח שהזכיר לו שרף של אשוח (Spruce). אמרתי לווילי כי לפני כמה ימים ראיתי עץ אשוח פצוע שנטף ממנו שרף ואליס ואני הקטרנו את השרף שלו שהיה עדין ולימוני בריחו. אליס חזרה למטבח והכינה לווילי לדרכו הביתה ריבה מדהימה מענבי סקסקטון (Saskatoon Berries). ווילי היה מאוד נבוך מכל התשורות שהרעפנו עליו והוא נפרד מאיתנו כשהוא מביא לי ולאליס סיגריות (טבק) בתמורה. מקווה לביקור נוסף של השמאן...אשת כוכב הבוקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה