"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שני, 31 באוגוסט 2009

חיים אורגניים מהאגדות של רולף

לפני ארבע שנים, כאשר ביקרתי במערב קנדה (במיוחד באזור של בריטיש קולומביה), נחשפתי בפעם הראשונה למהלך חיים אורגני. בארץ לאט לאט, חודר המושג של טבעי וטבעיות... שאפשר למצוא לא רק בחנויות טבע, ומה הכוונה?

אני מתכוונת לאכילת של פירות וירקות לא מרוססים (או שמרוססים בחומרים טבעיים, אשר חוזרים חזרה לאמא אדמה). לגינה אורגנית (שכל אחד יכול ליישם בביתו באדניות...אפילו אם אין לו חלקת אדמה במושב) על ידי זריעה של ירקות מתאימים לעונה, השקייה יומיומית ועקירת "עשבים שוטים". לקומפוסט (שמיוצר משאריות של ירקות נרקבים שאנחנו בדרך כלל זורקים לפח) ואשר מאוד מטיב לאדמה ולצמחים. לאכילת מוצרים טבעיים ולא מעובדים, לא משומרים וללא כימיקלים שונים שמוספים למזון כצבע, ריח וטעם (כן לא רק מונסודיום גולוטאמט...). לשתיית מים, מיצים טבעיים וחלב סויה (שמיוצר מפולי סויה), על פני שתיית מיצים מותססים או את המשקה הנורא "קוקה כה-רע" (קוקה קולה...שאפשר להשתמש בו באופן מועיל יותר כחומר ניקוי לאסלה).





קישואים אורגניים בחווה בה ביקרתי בטורונטו







לחזרה ל"תרופות סבתא" (ולא לאקמול, אופטלגין או שאר סמים למיניהם) ושימוש ב"סבונים של פעם" (כן כן משמן זית) ומוצרים טבעיים אמיתיים (שלא מיוצרים כסבון רגיל משאריות של נפט או מכימיקלים אחרים). בחזרה שלי לארץ מקנדה חדר אלי נגיף האורגני והחלטתי לייצר סבון טבעי לחלוטין, משמן זית, צמחי מרפא ומינארלים בלבד, וללא תוספת ריחות או צבעים לשפר את החושים. והצלחתי. מסבון התפתח ליין שלם של מוצרים טבעיים לחלוטין, רפואיים ואורגניים לטיפול משולב בגוף ובנפש ולחזרה לטבע של האדמה: "אוליב".

ואני רוצה לספר על הגינה האורגנית המופלאה שאכלתי מירקותיה האורגניים. כן כן, אי שם בעיר הגדולה, אדמונטון, חבר יקר שלי קים, שלעולם לא חשבתי שיש לו כישרון חקלאי שכזה, זרע ירקות בגינה בגודל 150 מ"ר. וכן באמצע העיר מאחורי הבית תמצאו קישואים ע נ ק י י ם, עגבניות, בצל, מינים שונים של אפונה, גזר רגיל...כתום...וגם כתום-כחול, קולורבי, חמניות, צמחי תבלין מקסיקנים וים תיכוניים ואחרים.

וביום שישי האחרון, בדרך לצייד שורשים וצמחי מרפא מקומיים, חציתי עם ג'נט ממחוז אלברטה לבריטיש קולומביה, שעשירה בחוות אורגניות ובאנשים נינוחים ובעלי חזות שלא ניתן לנחש את גילם (טבעיות עושה רק טוב עם השנים). החלטתי לעצור אצל מכר וותיק, שהכרתי בביקורי הראשון בקנדה. רולף הגיע לעיר רודיום לפני 30 שנה משוויץ וכמוני הוא התעניין בחייהם המסתוריים של חיפושיות הקליפה שגרות בעצי המחט (כן זהו המחקר שלי למאסטר). מקילוף קליפות עצים הוא התחיל לגלף וגילה שלא רק חיפושיות בעלות כישרון מדהים ויצירתי לחפור בעץ...


הבית של רולף הוא גם הגלריה שלו שבנויה מגזעים שלמים של עץ מלא, אשר חטוב ומפוסל לייצורי טבע ויער, כשדונים, תנשמות וינשופים, גמדים וחברים קסומים אחרים. כשעצרנו בביתו, פניתי לרולף בבקשה לירקות אורגניים. בעיניים בורקות ובחיוך מקסים הוא הוביל אותי ואת ג'נט (בעלייה בסולם גנבים) לעליית הגג, בה הוא מגדל באמבטיות ישנות ובארגזי פח שיצאו משימוש, מבחר ירקות מ ד ה י מ י ם. אספנו בשפע ירקות אורגניים לדרך ונפרדנו בחיבוק ותודה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה