"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שני, 24 באוגוסט 2009

טקסים וחלומות

לפני שבוע אליס השתתפה בטקס ה"סווט לודג" (בקתת הזעה) עם מכרים משבט הקרי, כאשר כל המשתתפים הם "רוקדי השמש" (Sun dancers). ריקוד השמש הוא טקס מסורתי שמתרחש בטבע בכל תנאי מזג האוויר, כאשר כפי שאליס מספרת, שגם היא "רוקדת שמש"..."המבוגרים חיברו אותה לעץ בפירסינג שנעשה בשכמות כתפיה ובמשך ארבעה ימים של צום היא רקדה להלמות תופים ושירה". שלשום, אליס נסעה לוונקובר איילנד (לטופינו), כדי להתחבר לחיזיון חדש, בו היא תונחה כיצד לבנות את בקתת ההזעה בחצר שלה. אני נשארתי בביתה לשמור על סקיי (הכלבה של אליס) ורוח הזאב שלה. במהלך טקס הסווט לודג, שהנחה פיטר, אליס פגשה בחברתו, ג'נט, כאשר היא ראתה אותם אוספים צמחי מרפא. אליס סיפרה לג'נט עלי ולאחר מספר ימים ג'נט הגיעה לביקור.








שלד של בופאלו מטקס ריקוד השמש

ג'נט היא רופאה מסורתית משבט הקרי (שנקרא גם "סוטאנה"). היא מרפאת עם צמחים מקומיים ועם אנרגיות. היא מספרת, כי היא מרגישה את הכאב של המטופל והיא קשורה לזקני השבט ולרוחות הטבע (דוב,עורב שחור,זאב) שעוזרים לה בריפוי. אצל השמאנים, הריפוי מגיע דרך חלום או חיזיון, בו הבעל חיים או מרפא מבוגר, מתקשר עם המטפל ומתאר בפניו היכן נמצא צמח המרפא, כיצד לאסוף אותו ולהכין ממנו תרופה ולמי להגיש את התרופה. אני זוכרת, כי באחת ההרצאות שנתתי בארץ, אשה מבוגרת ממוצא תוניסאי, סיפרה כי אחיה שהיה קטן, סבל מנדודי שינה, ואמא שלה חלמה כי אדם מבוגר עם זקן לבן (שהיא לא מכירה) מראה לה ציון של קבר של צדיק בצפת ואומר לה ששם גדל צמח מרפא שיעזור לה לרפא את בנה. האדם בחלום הנחה אותה לאסוף את הצמח ולהניח מתחת לכר של בנה והבטיח כי הוא ישן ללא הפרעה. האמא עשתה כדברי האדם בחלום ובנה לא סבל יותר מבעיות שינה. מסתבר, כי ליד ציון הקבר של הצדיק גדל צמח הרוזמרין ואני מצאתי בתיעוד בספרות של רפואה מסורתית עתיקה, כי בעיות שינה נפתרות עם מניחים ענף רוזמרין מתחת לכר.

ג'נט מספרת, כי מלאכת ליקוט צמחי מרפא הוא תחום ששייך לנשים, ולרופאות השבט. בעבר התפקיד של הנשים התמקד בחינוך הילדים ובטיפול בצורכי הבית. הגברים התבקשו להקריב לבורא פיסת עור מגופם (דרך פירסינג) במהלך ריקוד השמש. הגברים חוברו לעץ צפצפה קדוש, אשר חלמו עליו לפני תחילת הטקס. הנשים בטקס ריקוד השמש צמו והתפללו ארבעה ימים לשלומן ולשלום משפחתן. ג'נט אומרת, כי ניתן לחקות את התהליך וליעד יום בשבוע לצום, כדי לכפר ולבקש סליחה מהבורא. אולם, הנשים לא נדרשו להקריב מגופן (אליס הולכת בדרך רוחנית ולא מסורתית, ולכן הקריבה פיסה מעורה). ג'נט אומרת, כי הנשים מקריבות מספיק, כאשר הן מביאות ילדים לעולם וכי נשים מטבען מטוהרות באופן מחזורי פעם בחודש. לפיכך, הנשים בדרך המסורתית לא השתתפו גם בטקס בקתת ההזעה ולא הקריבו מעורן. אולם, נהוג היה כי הנשים יתבודדו בבקתת הירח (Moon lodge) יחד בעונתן, משום שבתקופה זו הנשים מאוד רגישות וסופגות כל אנרגיה מבחוץ שהן מקבלות. הטקס בבקתת ההזעה מיועד לגברים, אשר חיקו את תהליך הלידה, כאשר הם יצרו את בקתת ההזעה, הבנויה בצורת רחם של אשה, בה הם נולדים מחדש בחשיכה. נשים משתתפות בטקס זה כאשר הן חולות או לפני מוות. סיפרתי לג'נט, כי על פי היהדות, הנשים לאחר הנידה מטהרות את עצמן בנהר או בים על ידי שלוש טבילות של הגוף ותפילה. ג'נט מסכימה עם התהליך והופתעתי כאשר היא אמרה, כי היא בעצמה טובלת בצורה זו ארבע פעמים בשנה (בימי השיוויון וההיפוך). היא מוסיפה, כי שתייה של תה צמחים או הקטרת צמחי מרפא מובילה לטיהור הגוף כבקתת הזעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה