"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שני, 22 באוקטובר 2012

בראט וחכמת הלקוטה: חלק א'

על אם הדרך, בעוד טיפות הגשם הראשונות נופלות על היומן שלי, ואני מספיקה להוסיף עוד מספר שורות מזכרוני, עוצר לו רכב אדום לאסוף אותי, שממשיך מערבה. כשחגרתי הבחנתי שליד החגורה יש תיק רפואה קטן וגם שלל סממנים אינדיאנים אחרים ברכב. שאלתי את הנהג, בראט, אם הוא הולך בדרך האדומה. מסתבר, שסבתא רבא של בראט משבט הקרי מהמערב ויש לו מורה ידוע משבט הלקוטה, באזיל ברייב הארט. בעשרים וחמש השנים האחרונות הוא שומר האש בטקסי הסווט לודג', משתתף בריקוד השמש, ואף רקד בקיץ האחרון במדינת דרום דקוטה בטקס של שבט הלקוטה. בארט לקח אותי לבקר את סבתאל'ה ג'ודי. אשה מבוגרת, אשר גרה לבדה באמצע יער ארזים עתיק, בבית מעץ, ללא חשמל, ועם מים שאובים מבאר. ביתה מלא במאות ספרים על רוחניות, במרכז ניצבת מיטתה, עליה היא נחה ופוררה את צמח המרפא שלה, מריחואנה, לעישון ולרקיחת משחה לרגליה. מסביבה סממנים מקודשים מדתות שונות, כבודהה, ישוע, ושלל נרות דולקים. ג'ודי מכינה עצמה לסוף העולם, שקרב לטענתה, בעשרים ואחת לדצמבר השנה; היא בנתה בית מעץ ואיכסנה אותו במזון יבש רב, שיספיק להצלת שניים עשר אנשים.







בארט לקח אותי לסיבוב ביער. אספנו יחד שרפים מהעצים, שונים בצבעם ובריחם. אפילו בין האורניים יש הבדל בשרפים, השרף של ה-Douglas fir לבן, לעומת השרף של ה-Lodgepole pine שמתחיל כצהוב והופך לאדום, עם הזמן. את השרפים אוספים אחרי הקיץ, כשהם מתייבשים על העץ. בארט מכנה את השרף "קופל" (Copal), והוא מספר כי בשבט הקרו (Crow) מפזרים את הקופל על האבנים בסווט. בשבט זה הסווט לודג' שונה, כי מעגל האבנים בסווט בצד ימין, בעוד האנשים יושבים מסביבו בחצי מעגל. בארט למד ממסורות של שבטים שונים בארה"ב, בעיקר מהלקוטה. לאחר שאספנו את הקופל, בארט שר את שיר התודה בשפת הלקוטה, להודייה (הבהרה: קופל הוא בדרך כלל עץ (Bureseru microphylla), המקודש לאינדיאנים של המאיה, ומעץ זה אוספים את השרף, מאלו אשר נפגעו על ידי ברקים (אנשי הרעם). כנראה התחליף הוא שרף מחטניים בצפון אמריקה).










עצרנו ליד אחד מעצי הארז העתיקים, שם הוא עישן במקטרת המקודשת והתפלל לריפויים של אחרים, קשר דגלי תפילה בשבעת הצבעים, לשבעת הכיוונים (מזרח, דרום, מערב, צפון, למעלה-אבא שמיים, למטה-אמא אדמה ובמרכז-האדם), כדי להשב את תשומת ליבם של הרוחות מכל הכיוונים לתפילותיו. אספנו מעץ עתיק זה עלים בשביל טקסי הסווט לודג' שלי בארץ. משם המשכנו לקרחת יער, בה הם עורכים טקסי סווט לודג', אותו הם מפרקים בסיום כל טקס. ג'ודי מתכוונת לבנות כאן מרכז שיקומי למכורים, כאשר הסווט הוא חלק מהליך השיקום. עד עכשיו הייתה שם מטופלת אינדיאנית אחת ששהתה שם ארבעה ימים. נפרדתי בחמימות מג'ודי, וקיבלתי ממנה אבן קוורץ מיוחדת, מבורכת בידי אשה עם צ'י חזק; כאשר היא מברכת, היד שלה מתחממת, מזיעה והצ'י שלה עוברת לאבן. ג'ודי אמרה שאבן זו תשמור עליי בדרכי אל הר שאסטה. הבטחתי לשמור על קשר ולהציע לג'ושועה לבקר אותם במסעותיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה