"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שני, 5 ביולי 2010

כוחות המרפא של ווילי: חלק ב'

יממה אחרי צייד צמחים מוצלח יחדיו, התעוררנו בבוקר יום ראשון ושמנו את פעמינו לכיוון השמורה האינדיאנית. ליאון ורודי קיבלו את פנינו בחום בפתח בית הספר והגן המקומי. הם מספרים, כי מזו תקופה ארוכה, כל מי שנכנס למבנה חש בכאבי ראש עזים מלווים בסחרחורות. ווילי ואני הבנו מיד, כי מדובר ברוח שכנראה נמצאת במבנה ושאינה במנוחה. ווילי התחיל בטקס הטיהור. הוא התפלל לארבעת הכיוונים והחל לטהר את הכניסה עם מרווה מוקטרת וטבק, כשנוצת עיט בידו. אחר כך, הוא הדליק את פטריית הערבה וזרה על ההקטרה את תרופת ציפור הרעם. עקבנו אחריו כשהוא מקטיר עשרות חדרי כיתות ומשרדים ושום רוח לא הבהילה את פנינו...לבסוף ווילי ירד אל המרתף וליאון עימו. שם ווילי ראה רוח של אדם שכנראה קבור ביסודות, והוא דיבר עימו וביקש ממנו לעזוב. ווילי נתן לליאון צעיף כחול להתפלל לציפור הרעם ולקשור את הצעיף על עץ צפצפה בסמוך לבית הספר. התפילה תקרא לציפור הרעם, אשר תרחיק את התרופה השלילית מהאזור ותביא עימה סופת רעמים.

התכוננו לעזוב לאחר הטקס הארוך, לא בטרם הרעפנו מתנות ומחוות הדדיות. אני קיבלתי מרודי שורשים וגבעולים של הצמח "אלת השטן" Devil's Club וקליפת עץ Balsum. רודי למד מהזקנים, כי שילוב שני הצמחים הללו זו תרופה לטיפול בסרטן. זכור לי, כי בפעם הראשונה במסע שלי בקנדה לפני כחמש שנים, הצמח Devil's Club תפס את עיניי. בעל עלים גדולים וקוצים ארוכים ודוקרניים לאורך כל הגבעול. לעקור אותו זו לא משימה נעימה, אבל רודי עושה זאת ללא כפפות ובקלות.



הקוצים החדים והעלים הגדולים של אלת השטן

רודי הוציא מרכבו עלים של ארז מבוגר וריחני והגיש לי חבילה במתנה. אני הבאתי לו פרחים של לבנדר שאספתי באמירים ואמרתי לו שזה טוב להרגעת הנפש ולשינה. ווילי קיבל מליאון 1,000 שטרות כהוקרה עבור תהליך הטיהור, שמיכת חורף עם דוגמאות אינדיאניות ומקל מגולף מעץ ערבה מעויינת כשבקצהו קרן של צבי מגולפת בצורת עיט. ווילי עמד בגאווה עם המקל בכניסה לבית הספר ובדיוק באותו הזמן עיט עף באופק מרחוק. ווילי הוריד את כובעו ונתן אותו לליאון. הוא אמר לו להקטיר אותו עם מרווה ומעתה הכובע יהיה שלו. כשווילי ואני נפרדנו מהם לשלום ונכנסנו לרכב, סופה התחילה, העננים התקדרו וירד גשם. ווילי שלח הודעה לליאון מהדרך, כי הגשמים מנקים את הכל וליאון השיב, כי היה לו מורה טוב, אשר לימד אותו כיצד לקרוא לציפור הרעם.

הסופה שלא אחרה לבוא ישר אחרי שעזבנו את השמורה...

בדרך חזרה הביתה שאלתי את ווילי על טקס ריקוד השמש, שכל כך רציתי להשתתף בו, בעקבות חיזיון שהיה לי לפני כשנה. תקופה ארוכה עמלתי ותפרתי לי שמלה מתאימה לטקס, בו אתפלל ואצום במשך ארבעה ימים. יום לפני הטיסה, חלמתי שאני ישנה גבוה גבוה בקן מרופד בנוצות מעל כל שאר העצים ביער ורק עץ צפצפה יחידי ניצב ממולי במרכז מעגל ריק מאנשים. ווילי הסביר לי שבטקס ריקוד השמש עליי להסתכל בנקודה אחת בעץ המרכזי ולהתפלל אל רוח העץ. על העץ הם מציירים את ציפור הרעם ובונים לה קן בקצה העץ. ציפור הרעם עוזרת לנו בתפילות שלנו לעצמינו ולבני משפחתינו. ווילי אומר כי האדם הלבן חשב שזהו טקס פאגני ולכן מנע מהם לקיים את הטקסים שנים רבות, אולם רוח ציפור הרעם היא חלק מהיקום ומנשמת כל חי שהבורא יצר והתפילות מכוונות אליו ולרוח הגדולה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה