"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

הכנה לעלייה להר שאסטה

טד הציע שנצום ונתכוונן בטרם נעלה אל ההר הקדוש, שאסטה. בבוקר ניקינו את הבית, בעוד טד נסע לעיירת שאסטה לאסוף תפוחים. ג'ושועה ואני יצאנו לחפש אחר שורשים לניקוי הגוף, ומצאנו את ענבי אורגון (Grape Oregon) ואת שן הארי (Dandelion). למחרת טד הצטרף לאיסוף. לימדתי אותו שבדרך האינדיאנית חשוב לתת טבק לצמחים, בטרם איסופם, כתשורה. הוא מרתיח את השורשים לניקוי הכבד, יחד עם שוש קרח. המלצתי לו להוסיף למרקחת זרעי גדילן, לחיזוק פעולת ניקוי הכבד ומערכת החיסון. אספתי גם שרף בשל (אדום כהה) של אורן, שהקטרנו לטיהור. נשארנו בבית וצמנו על מיצים טריים של תפוחים וענבים (שגדלים בר באזור) ועל תה שורשים (שורש הדב, שן הארי, שוש קרח וענבי אורגון).


מגיל עשר טד התחיל לחקור אודות הרוחניות, לשאול מהו העולם הזה, אם הוא כלום או אשליה. טד בילה זמן רב בחקר העצמי, וכעת הוא כותב שירה מקודשת. ההשראה שלו באה מהאשטווקרה גיטה (Ashtavakra gita), מדרך ההינדואיזם. שירה זו חוקרת את התודעה הטהורה (Pure awareness) דרך שיחה בין ג'נקה הקיסר, לבין אביה של סיטה, שהוא הגורו שלו. בדרך זו טד ביקש ללמדנו את האמת. לדברי אשטווקרה, כולנו מודעות אחת, והמודעות הזאת טהורה. כל דבר אחר הוא אשליה של העולם הזה, שמתחילה במחשבה של האני, אשר יוצר את ההפרדה. המילה "אני" כבר יוצרת את העולם החומרי, שאנחנו בבורותינו חותרים לשמר. שכחה של אחדותינו, יוצרת קשר חזק ודמיוני להפרדה. אנחנו מקדישים את כל חיינו לחשיבה לא נכונה של מטרה וערך עצמי. האינדיבידואליות והיצירה של הרצון, בסופו של דבר, יוצרים סבל של הבחירה שלנו, ש"אוכלת" אותנו, אבל הטבע האמיתי שלנו טהור ובעל מודעות חסרת רצון. אנחנו כבר מסופקים ותמיד נהיה כך. זה קל, כך אומר אשטווקרה. אנחנו החלל הריק של המודעות (Cidakasa), טהורים ויציבים, חסרי לידה, השגה, או אני.

כיצד כעת נשקם את המודעות המקורית שלנו? כיצד ניפטר מהאשליה של ההפרדה? תהיה שמח, תאהב את עצמך. אל תשפוט את האחרים. תסלח, תחיה בפשטות, ואל תיצור הפרדות. תוותר על ההרגל של הבחירה או הרצון. תתן למחשבה להנמס. תוותר על הרצון וההעדפה. חתור רק לרצון למודעות. וותר על הזהות עם הגוף והחושים שלך. וותר על ההצמדות שלך למדיטציה ולשירות. וותר אפילו על ההיצמדות שלך ברצון לחוסר היצמדות. וותר על הרצון לוותר. אל תדחה דבר ואל תקבל דבר. השאר מודע ויציב, אבל מעל לכל תהיה שמח. בסופו של דבר תראה את הכל בבירור, עם מודעות טהורה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה