"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום ראשון, 25 ביולי 2010

האיש שמחפש אחר צמחי מרפא

בליל חמישי עזבתי את קלגרי. נפרדתי מווילי באמצע סופת ברקים עוצמתית מלווה בגשם שוטף. לאחר יממה בערך ללא מנוחה הגעתי למחוז אונטריו עם נהג משאית אינדיאני משבט המוהאק Mohawk Indians. בבוקר השכם חיכיתי לטרמפ לכיוון טורונטו בעיירה Thunder bay במשך כארבע שעות...ללא הצלחה. התפללתי מספר פעמים עם טבק ובקשתי עזרה מאלוהים והרוחות. לאחר שכמעט תש כוחי ועייפותי גברה עליי ממסע הדרך, טנדר אדום נעצר לצידי ולורנזו העלה אותי ואת חפציי המרובים. לורנזו היגר עם הוריו מאיטליה וכל הגברים במשפחתו עובדים בכריית זהב. המפגש עם מתכות שונות ושהייה בעומקיי האדמה בחיפוש אחר זהב הובילו את לורנזו להתעניין בתורת האלכימיה. בזמנו החופשי לורנזו צד בעלי חיים (כזאבים ויונקים אחרים) בשטח של מרפא אינדיאני בשם קני. כשלורנזו התבונן בתכולת התיקים שלי, אשר מלאים בצמחים, נוצות וסממני מרפא אחרים, הוא הציע להסיע אותי למחרת בבוקר אל שמורת שבט אוג'יבוואי Ojibwe לפגוש את קני, רופא השבט.


זריחה בעיירה Thunder bay

"האיש שמחפש אחר צמחי מרפא" זהו שמי, אמר קני. קצת מפחיד לראותו בראשונה בשל מידותיו הגדולות ועוצמתו, אולם קני שידר אליי עדינות רבה ולב של זהב. ניכר כי הרוח של הדוב השחור המרפאת, שמצד אחד עוצמתית ומפחידה ומנגד עדינה ומלטפת, נדבקה בהוויתו. הגשתי לקני טבק, צמחי מרפא ומינראלים שהבאתי לו במתנה מהארץ. קני נבוך מהתשורות הרבות ובתמורה נתן לי צנצנת של שומן דובים למרוח על כפות רגליי, אשר התקלפו מתלאות הדרך. נסענו יחדיו אל "בית העשן" Smoke house, שם האש בוערת כבר 90 ימים ללא הפסקה במרכז הבקתה. בדי תפילה בצבעים מסורתיים (אדום, צהוב, שחור ולבן) שטבק קדוש מוצנע בתוכם, תלויים היו בארבעת פינות ההיכל. קני הקטיר מרווה עם כתלה חריפה וטבק מהארץ וטיהר עצמו בעשן תוך מלמול תפילות ושירה מקודשת. המשכנו לביקור קצר אצל אחותו, איירין. שניהם נוצרים קתולים בנשמתם, אולם הם משמרים את הדרך האינדיאנית של האבות הקדמונים. קני החל לשיר את השירים המסורתיים ואיירין הגישה לו תוף לליווי השירה. "שיר הרפואה" מוקדש אישית מקני אל יושבי ארץ הקודש למען הפסקת המלחמות והשכנת השלום.

   "שיר הרפואה" Healing song

אחרי שאכלנו פאיי מדהים מדהים, שאיירין הכינה מאוכמניות טריות שאספה ביער, נפרדנו בנשיקות ויצאנו לחפש צמחי מרפא...לא בטרם היא סיפרה, כי האינדיאניות המקומיות נוהגות לשתות תה מעלי הלברדור Labrador tea במשך כעשרה ימים לאחר הלידה. קני הוסיף מחכמתו, שמנגד תה ערער Juniper עוצר דימומים, מפסיק את המחזור וגורם להפלות. ולאחר התמהמהות קצרה, קני שאל אותי על תרופה לסכרת...בשבילו. מבין כל צמחי הארץ, קני אישר בהסכמה את הסרפד, אשר מטהר את הדם ולכן מהווה אחד מארבעת הצמחים בתרופה אינדיאנית לטיפול בסכרת: שורש סרפד, קליפת ערבה, קליפת ענבי ססקאטון וקליפת עץ שדר Birch...ובמחקר סיני הוכיחו כי אכן קליפת שדר יעילה מאוד להורדת הכולסטרול ולמניעת סכרת והשמנה.












שיח תה הלברדור ואוכמניות בר

משם המשכנו אל בית המלאכה של קני, שם הוא מגלף בעץ את מיטב יצירי הטבע. דב עמד בכניסה והזכיר את קני שמחובר לכח הריפוי של הדב השחור. לא רחוק מהדב, קני הראה לי קן של ציפור בה מוטלת ביצת אבן ענקית ששוקלת לא פחות מ-250 ק"ג. זהו הקן של ציפור הרעם. הביצה הענקית חיכתה ירחים רבים כחלוק אבן בנהר הסמוך. רבים מאנשי השמורה חמדו לקחת אותה, אולם במאמץ רב לורנזו עזר לקני לסחוב אותה לכאן ולתת לה את הכבוד הראוי כביצת ציפור הרעם וכאבן הסבתות. קיבלתי במתנה מקני נוצה מגולפת מארז שתזכיר לי את הרוח המרפאת של נוצה לבנה. לקראת הפרידה קני אגד עשב מתוק טרי וביקש ממני לקלוע לצמה, להקטיר בארץ הקודש ולהתפלל לשלום.



הדב השחור וקן ציפור הרעם
                                      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה