"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי - וריפוי הוא נתינה"

"ריקוד הוא תפילה - תפילה היא ריפוי -  וריפוי הוא נתינה"
המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או טיפול רפואי אישי

יום שני, 31 באוגוסט 2009

גלגל הרפואה של החיים

סיפור אחר, שג'נט מספרת, ושמאוד אהבתי, הוא על גלגל הרפואה של החיים Medicine wheel of life. גלגל הרפואה מחולק לארבעה חלקים, צבעים, כיוונים ורוחות הטבע. תקופת תחילת החיים ותהליך הלידה מתחילה במזרח, עם הצבע הצהוב ומלווה ברוח של העיט (Eagle) וציפור הרעם (Thunder bird). בתקופה זו אנו לומדים דרך הלב ולא דרך המילים את הערכים של העיט של הוקרה, כבוד, אמת ויושר. האדום מסמל את תקופת הבגרות, כאשר הרוח של העכבר וזאב הערבות (Coyote) נמצאת בדרום. העכבר הוא זה שרואה את חשיבות הפרטים הקטנים וזאב הערבות הוא זה שמתכסס תחבולות. העכבר מלמד אותנו בתהליך ההתבגרות להסתכל על החיים בזהירות וזאב הערבות מלמד אותנו ללכת בדרך האמת. אם לומדים זאת בגיל צעיר קל יותר לצעוד בהמשך בדרך האינטואיציה. במערב נמצא הצבע השחור ורוח הדוב השומר. זו התקופה בה מקימים תא משפחתי ולומדים את חשיבות גידול הילדים והמשפחה: לשמור, להגן, לתת כבוד ולהזין אחד את השני. הלבן הוא הצבע של הצפון והשומר הוא רוח הבופאלו הלבן והתנשמת. זהו סיום גלגל החיים ותקופת הזקנה. תקופה זו מסמלת את הידע מהשיעורים שרכשנו במהלך חיינו.


ברפואת יוון העתיקה (שעליה מסתמכת רפואת הצמחים של ארץ ישראל) קיים גם כן גלגל רפואה, אשר מחולק לארבעה חלקים, צבעים, עונות וליחות (Humors). רק שכאן, ביוון העתיקה, תחילתו של הגלגל בתקופת החורף, כאשר מזג אוויר קר ורטוב מייצר ליחה מרובה בגוף שמוביל להתקררות, שיעול ומחלות ריאה. באביב האוויר מתחיל להתחמם, אבל עדיין נשאר רטוב ולח. המוהל (Sap), שהוא הדם של העצים, עולה כלפי מעלה לכיוון העלים והענפים. בגופינו הדם מקבל חיות ושופע חיוניות. בקיץ החום העולה מאדה את הלחות באוויר והופך את האוויר לחם ויבש. האוויר היבש מחמיר את מצב המרה הצהובה וגורם לנו להיות לוהטים וחמי מזג. בסתיו האוויר מתקרר אבל היובש נשאר, ומתואר כקר ויבש ויוצר את המרה השחורה עם התכונות המאפיינות... ושוב כשהטמפרטורות יורדות והחורף מגיע, חוזר מזג האוויר הקר והרטוב.

ובהשוואה לגלגל הרפואה של החיים האינדיאני...

האביב מסמל את תקופת הילדות. בתקופה זו הגוף שלנו חם ולח, והדם מלא שפע וחיוניות שרק גדלים. הקיץ הוא תקופת הבגרות ושיא השאיפות, והמזג הוא חם וכעסן. הסתיו הוא תקופת הבשלות או גיל הביניים, כאשר האור והחום של השמש מתמעטים וכך גם כוח החיים שבתוכינו, המלווים במלנכוניה (עצבות) ועימה ההשגות הפילוסופיות החולפות של חיינו. החורף קשור לגיל המאוחר (זקנה) שהוא קר, רטוב ועם לחות באוויר. האור והחום של השמש נמצאים בשפל וכך גם כוח החיות של גופינו. לבסוף, האור וכוח החיים כבה, ויש כאלה שטוענים שהגלגל חוזר עם הלידה מחדש של האביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה